CSR или ESG?

Mar 27

CSR (Corporate Social Responsibility) и ESG (Environmental, Social and Governance) са две управленски стратегии, които компаниите използват, за да интегрират въпросите на устойчивостта в своята дейност. Въпреки че и двете се отнасят до отговорността в бизнеса, те се различават и често се смесват.

Corporate Social Responsibility

CSR е популярна концепция сред компаниите, които са загрижени за въздействието си върху околната среда. CSR се отнася по-специално до доброволните действия на дружество, което решава да действа отвъд законовите си задължения и да прилага инициативи с положително въздействие. Тези инициативи за CSR могат да включват филантропия, благотворителност, проекти за развитие на общността, доброволческа дейност на служителите, усилия за опазване на околната среда и др.

Въпреки това CSR не променя основната дейност на компанията и е доброволна система без възможност за обективна оценка. Успехът на тези инициативи се оценява от самите дружества, което може да бъде необективно.

През последните години хората започнаха да асоциират практиките на CSR с greenwashing поради липсата на прозрачност на този модел. Интересът на компаниите да работят по начин, който подобрява обществото и околната среда, е все по-важен за оценката на риска при корпоративните инвестиции. Инвеститорите призовават за нов подход към измерването на корпоративната социална отговорност и това е ESG.

Environmental, Social and Governance

ESG е начин за оценка на начина, по който компаниите интегрират въпросите на устойчивостта в своята дейност, като се използват три параметъра: екологични, социални и корпоративно управление.

Екологичния фактор може да включва: въглеродните емисии на компанията, управлението на отпадъците, опазването на ресурсите, потреблението на енергия, политиките за опазване на околната среда.
Социалния фактор може да включва: взаимоотношения със служителите, разнообразие и приобщаване на работното място, участие на общността, безопасност на продуктите, удовлетвореност на клиентите.
Факторът "корпоративно управление" се фокусира върху лидерството на компанията, конкурентното поведение, състава на съвета на директорите, начина на възнаграждение на директорите, прозрачността, вътрешното управление на риска. 

На европейско равнище една от амбициите на "зеления" преход е да се пренасочат капиталовите потоци към инвестиции в устойчиви дейности. За да постигне тази цел, Европейският съюз създаде правила за отчитане, основани на ESG, които информират инвеститорите възможно най-пълно и не създават допълнителни разходи за дружествата. Поради това подходът ESG се интегрира в европейското законодателство и все повече компании ще трябва да се приспособят към тези стандарти.

Фотоизточник: The Sustainable Agency. (n.d.). ESG vs CSR. Взето от https://thesustainableagency.com/blog/esg-vs-csr/

Използваме "бисквитки", за да ви предоставим оптимално изживяване и съответна комуникация. Научете повече или Приемете индивидуални "бисквитки".

Необходимо

Необходимите "бисквитки" (бисквитки от първа страна) се наричат понякога "строго необходими", защото без тях не можем да предоставим функционалността, от която се нуждаете за използване на този уебсайт. Например, съществените "бисквитки" помагат да се запомнят вашите предпочитания, докато се движите из онлайн училището.

Функционални

Функционалните "бисквитки" позволяват на този уебсайт да предоставя подобрени функционалности и персонализация, като запомня информацията, която сте въвели и изборите, които сте направили. Тези предпочитания се запомнят чрез използването на постоянни "бисквитки", така че няма да трябва да ги настройвате отново следващия път, когато посетите уебсайта.

Анализ

Аналитичките колачиња следат информации за посетите на нашиот веб-сајт, така што можеме да ги мериме и подобриме неговата перформанса, како и да го оптимизираме содржината на нашите модули. Овие колачиња ни помагаат да го анализираме корисничкото однесување следејќи го бројот на посети, како посетителите го користат веб-сајтот, од кој сајт или страница доаѓаат и колку долго остануваат.

Маркетинг

Маркетинговите "бисквитки" се използват за предоставяне на рекламни материали, които са от значение за вас и вашите интереси. Те се използват също така, за да ограничат броя на пъти, в които виждате реклама, което води до по-целенасочена реклама, както и за да ни помогнат да измерим ефективността на нашите кампании. Обикновено се поставят от рекламни мрежи, с които си сътрудничим, с нашето разрешение.